Novasta
Bilişim Ltd.Şti.
Yeşilbağlar Mh. Kaptan Sk.
No:19/41, Pendik
İstanbul
2008-2024© Novasta Web Tasarım ve Dijital Pazarlama | Gizlilik Politikası | KVKK Aydınlatma Metni
Kurum kimliğine göre tasarlanmış işletmenin imajını dijital ortamda yansıtan, ürün, hizmet ve marka tanıtımı yapan içerik sınırları belirlenmiş bir web tasarım hizmeti türüdür. Bir e-ticaret sitesinin üstlendiği amaç ürün satışı olurken, bireye ait bir blog sayfası kişisel fikir ve işlerin paylaşımı için kullanılmaktadır. Kurumsal web tasarımında genel olarak amaç kurum kimliğinin en doğru şekilde web sitesine yansıtılması, firmanın hizmetlerinin veya sattığı ürünlerin tanıtımının yapılması, firmanın ofis, üretim tesisi gibi varlıklarının doğru şekilde web sitesi üzerinde gösterilmesi olarak sıralanabilir. Her firmanın sektörüne özel olarak içerik planlaması yapılmalıdır.
Web sitenizin renkleri, yazı karakteri, sayfa düzeni gibi öğeleri, tasarım aşamasında Kurumsal Kimliğinize uygun olarak planlanıp oluşturulmaktadır. Bir sanayi firması ile dijital satış yapan bir firmanın hem hedef kitlesi hem de öne çıkarmak istediği içerikler farklıdır. İhtiyaçlarınızı tam olarak anlayıp, hedefleriniz doğrultusunda bir yol haritası oluşturmaktayız.
Mobil telefonların hayatımızda büyük yer edinmesi ile birlikte kurumsal web sitelerinin tüm cihazlarda aynı kullanıcı deneyimini ziyaretçilerine sunmak zorunda olduğu bir süreçten geçiyoruz. Ipad, tablet, bilgisayar, laptop, cep telefonu, masaüstü bilgisayar, televizyon gibi farklı ekran boyutlarına sahip cihazlar artık internette web sitelerinde gezinebilme imkanı sunuyorlar.
Responsive tasarım farklı ekran boyutlarında web sitesi kullanıcılarına azami kullanıcı deneyimi sunan, web sitesi içeriğini her ekran boyutunda rahat bir şekilde okunmasını ve sitede kolayca işlemlerini tamamlayabilmesine olanak veren yazılım çözümüdür. Tasarımın tüm boyutlara uyumlu olması ek olarak web sitesi ve mobil uygulama masrafından kurtarır.
Web siteniz size kullanımı kolay bir kontrol paneli ile birlikte teslim edilir. Kontrol paneli üzerinden sayfalarınızı güncelleme, haber girme, haber çıkarma, resim ekleme ve silme, kategoriler oluşturma, ürün ekleme gibi işlemleri kolayca yapabilirsiniz.
Web sitenizi güncel tutmanız hem arama motorlarında üst sıralarda çıkmanıza yardımcı olur hem de kullanıcılarınıza dinamik bir içerik göstermiş olursunuz. Yönetim paneli tüm kurumsal web sitesi tasarım hizmetimizde standart olarak müşterilerimize sunulur. Yönetim paneli teslim edilirken 3 saatlik bir eğitim verilir.
Kurumsal web siteniz arama motoru yönergelerine (SEO) uyumlu olarak tasarlanır. Böylece doğru dijital pazarlama stratejileri ile Google’da, Yandex, Bing gibi arama motorlarında, belirlediğiniz anahtar kelimelerde üst sıraları hedefleyebilirsiniz. Kurumsal web sitenizde bu yönergelere ek olarak kod ve tasarım uyumunun olması, hızlı açılması, sitedeki imajların optimize edilmiş olması gibi bir çok filtreden geçirilmesi gerekmektedir.
Hosting hizmetini Novasta®’dan alan kullanıcılarımızın web siteleri otomatik olarak SSL sertifikası ile birlikte teslim edilmektedir.
Web sitenizi hangi ülkeden kaç kişi ziyaret ediyor, hangi sayfalarda daha fazla zaman geçiriyorlar, internete girerken kullandıkları cihazlar, sosyal medya hesaplarından size yönlendirilen trafik gibi detaylı raporların sunulduğu aylık raporlama hizmetindeki analizler ile doğru dijital pazarlama stratejilerini belirleyebilirsiniz. Raporlama içeriğinde ayrıca bir önceki aya göre karşılaştırmalı performans takibi de yapabilmekteyiz. Böylece dijital yatırımınızın dönüşümünü daha iyi takip edebilirsiniz.
Kurumsal web sitesine sahip müşterilerimize aylık olarak, e-ticaret web sitesine sahip müşterilerimize haftalık düzenli raporlama ile bu hizmeti sunmaktayız.
Kurumsal web siteniz yabancı dil altyapısı ile birlikte teslim edilir. Talep olması halinde Latin grubu dillerinin hepsini ekleyebilir, uluslararası pazarlara hitap eden bir web sitesine sahip olabilirsiniz.
İngilizce, Almanca, İtalyanca, Rusça gibi dillerin yanı sıra, yazım şekli ters olan Farsça, Arapça gibi dillerde sisteme dahil edilebilir. Ters yazıma sahip dillerde, şablon tasarımı düzenleme ve optimizasyon çalışması yapılması gerekmektedir.
Yabancı dil çevirilerinizi isterseniz bize direkt ulaştırabilir ya da Novasta’nın anlaşmalı olduğu Yeminli Çeviri bürolarının tekliflerini değerlendirebilirsiniz.
Yabancı dil, kurumsal web siteleri için eğer yurt dışı hedef var ise çok önemlidir. Fakat web sitesinde ki dil sayısının artması ile beraber kontrolü ve maliyeti zor bir hale gelebilir. Bu sebeple yabancı dil ihtiyaçları doğru belirlenip uygulamaya geçilmelidir.
– Bir marka, ürün veya hizmet sahibiyseniz bu kavramların dijital medyalarda tanıtımı ve adresi olarak kurumsal web tasarım hizmetini tercih etmelisiniz.
– Birden fazla dijital mecrada kurumsal hesaplara sahipseniz,
– Eski web siteniz güncel teknolojilerin nimetlerinden yararlanamıyorsa,
– Sektörünüzde ciddi bir rekabet var ise,
– Müşterilerinizden web siteniz ile alakalı eleştiriler geliyorsa,
– Arama motorlarında firmanızın sunduğu hizmet ve ürün, grubunda zor bulunuyorsa,
– Yurtdışı pazarlara mal/hizmet satıyorsanız yada bu pazarlara hitap etmek istiyorsanız,
– Limitli bütçeniz varsa Kurumsal Web Tasarım yerine landing page‘leri tercih edebilirsiniz,
– Kurumsal web tasarım hizmeti, kullanılan resimlerden, içeriklere kadar planlama ve optimizasyon gerektiren bir süreçtir. Kurumsal bir web sitesi minimum 4 haftalık bir süreçte tamamlanacaktır. Zaman limitiniz varsa bu hizmet size uygun olmayabilir.
– Bir markaya veya firmaya sahip değilseniz yada esnaf olarak hizmet veriyorsanız (Örnek : Tesisat ustası, çilingir vb. meslek grubu sahipleri) Kurumsal Web Tasarım hizmeti yerine iletişim, hakkımızda ve hizmetlerinizi tek sayfada özetleyebileceğiniz tek sayfalık web sitelerine yönelebilirsiniz. Hem maliyet hem de zaman açısından sizin için daha faydalı olacaktır.
– Web veya sosyal medyada kişisel bir sayfa yönetiyorsanız yine kurumsal web tasarım hizmeti size uygun olmayacaktır.
Kurumsal Web Tasarım projesini tamamlıyoruz. (Yaklaşık)
Ortalama bir Kurumsal Web Sitesinde ki sayfa sayısı.
Minimum projede çalışacak uzman personel sayısı
Ortalama bir Kurumsal Web Sitesinin güncellenme periyodu.
Kurumsal Web sitesi fiyatlarını ne belirliyor?
Web projenizi fiyatlandırırken birden fazla faktörü göz önüne alırız. Web siteniz ile ulaşmak istediğiniz hedefler farklı olabilir; ürün satmak istiyorum, markamı kurumsal olarak tanıtmak istiyorum, bir web sitem olsun, birde iletişim numaralarım olsun yeter, dijital pazarlama ile para kazanacağım gibi farklı isteklere göre farklı web sitesi fiyatları çıkmaktadır.
Web sitesi fiyatlarını belirleyen faktörler:
Web siteniz içerik hacmine göre tek bir saydan da oluşabilir binlerce sayfadan da… Web tasarım ajansları için sayfa sayısı arttıkça Hosting maliyeti, sayfaların oluşturulması ve kontrolü için geçen sürenin maliyeti, sitenin teknik altyapısında ki hız ve diğer düşünülmesi gereken etkenlerde dolayı hizmetin maliyeti artmaktadır. Ek olarak sayfa sayısı arttıkça landing page tasarımı gibi ara sayfalarda zorunlu olacaktır. Bu sebeple web sitenizde ki sayfa sayısı fiyatı belirleyen önemli bir etkendir.
Web sitenize ekleyeceğiniz yabancı diller orijinal dilin kopyası olarak düşünülebilir. Latin grubu diller tasarım değişikliğine gerek duyulmazken Farsça, Arapça gibi diller tasarım şablonlarında güncellemeye tabi olacaktır. Ek olarak çevirilerin maliyeti de web sitesi fiyatlarını etkileyecektir.
Web tasarım ajansları genel olarak tüm web sitesi içeriğini müşterisinden bekler. Firmayı ve firmanın sunduğu hizmet ve ürünleri en iyi tanıyan yine işi bilen kişidir. Fakat bazı durumlarda firmalar içeriklerin profesyonel bir metin editörü tarafından hazırlanmasını talep edebilir. Web sitesi içerik hizmeti tasarım ajansının asli görevi olmamakla beraber bu hizmeti ek olarak müşterilerine sunabilmektedirler.
SEO yani arama motorları için web sitesinin temel yapısının hazırlanması ve buna ek olarak anahtar kelimelerin hedefleme stratejilerine göre sitenin güncellenmesi aslında Dijital Pazarlama’nın genel konusuna girerken web sitesi fiyatlarını ve yönetim maliyetlerini arttıracaktır.
Standart olarak wordpress sistemi kullanılıyorsa web siteniz zaten kullanıcı paneli ile birlikte gelecektir. Fakat farklı web projelerinde özel panel ve modül tasarımı ek maliyet getirecektir. Burada yapılacak panelin işlev ve özelliklerinin belirlenmesi ve buna göre yazılım planının çıkması gerekmektedir.
Bu kriterler tarafınızdan belirlendikten sonra size web sitenizin fiyatı ile ilgili bilgi verebiliyoruz.
Kurumsal web sitesi hizmetinde Hosting Hizmeti dahil midir?
Kurumsal web tasarım hizmetimizde ister Novasta’dan hosting kiralayabilir, isterseniz kendi belirlediğiniz Hosting firması üzerinden çalışma yapabilirsiniz. Müşterilerimizi bu konuda ajansa bağımlı yapmama ve açıklık felesefesi ile hareket ederiz. Hosting hizmetinin Novasta serverlarında olması size daha iyi hizmet vermemize olanak verecektir. Hosting ile ilgili daha ayrıtılı bilgi için bizimle iletişeme geçebilirsiniz.
Kurumsal web sitesinin alan adını siz satın alıyor musunuz?
Kurumsal web tasarım hizmeti alan firmalarımıza istenildiği takdirde Alan adı hizmeti veriyoruz. Fakat mevcut elinizde ki alan adlarının istediğiniz hosting hesabına yönlendirilmesi konusunda da ekipçe sizlere yardımcı oluyoruz.
Web sitesi ücreti bir defaya mahsus mu?
Web sitesi ücretleri web tasarın ajansına göre farklılık gösterebilmektedir. Bazı ajanslar kendi panellerinin müşterilerine kiralayarak web sitesi ücretini sürekli hale getirirler. Novasta’da yapılan web sitenizde ödediğiniz ücret bir defaya mahsustur, tekrarlanmaz. Siteniz size aittir. Sitenizi teslim ederken tüm backend (kullanıcı paneli) ve frontend (tasarım kodları) size verilir. Web tasarım hizmetini başka firma ile devam ettirmek istemieniz durumunda bu kodaları kullanarak ek web sitesi ücreti ödemesi yapmadan yeni ajans web sitenize devam edebilir.
Web sitesinin tasarımına biz karar verebilir miyiz?
Kurumsal web tasarım hizmetinizde tasarımınız kurumsal kimliğinize uygunlarak Novasta tarafından gerçekleştirilir. Yazı karakterleri ve temel renkler dışında bir tasarım öğesini değiştiremezsiniz. Tüm sayfaların kendiniz tarafından tasarlanmasını istiyosanız Özel Web Tasarım hizmetimize göz atabilirsiniz.
Novasta® web sitesi standartları nelerdir?
Web sitenizin güncel dijital ortamlarda başarılı olması için 2005 yılından bu yana yarattığımız tecrübelerle kriterlerimiz bulunmaktadır. Güncel ve kullanıcı dostu bir web sitesi;
Strateji ve Planlama
Her şey den önce iyi bir planlama ve strateji her projenin başlangıcın da ki en önemli süreçtir. Toplam çıktı tüm bu plan ve stratejiye göre oluşturulmalıdır.
Tasarım ve Görüntü
Web sitenizin en önemli çekiciliği tasarımdan geçmektedir. Responsive yani farklı ekran ölçülerine sahip cihazlarda maksimum kullanıcı deneyimi sunması önemlidir. Ayrıca tasarımın firmanızın kurum kimliği ile çatışmaması gerekir.
Menüler
Kullanıcılarınızın web sitenizde dolaşmasını sağlayan düğmeler ana navigasyon veya dolaşım menüsü olarak adlandırılmaktadır. Kullanıcılar istedikleri içeriklere hızı ve kolay bir şekilde ulaşabilmelidir.
Hız ve Optimizasyon
Web sitenizde dolanan kullanıcılar optimize edilmemiş resim ve içeriklerle uzun süren beklemelere maruz kalabilir. Genel anlamda bu web sitenizin kalite puanlarını düşürecektir. Ayrıca kullanıcılarınızın hızlı bir şekilde web sitenizden çıkmasını sağlayacaktır.
Güzel ürün resmim yok, ne yapmam gerekiyor ?
Web sitenizdeki resimlerin kalitesi, uygun yerde uygun çözünürlük ve ağırlıkta kullanılması güzel ve kullanıcı dostu bir web sitesi için önemlidir. Kullanıcılar web sitenizde ki metinleri okumanda önce konu ile ilgili fotoğraf veya ikonlara bakacaktır. Bu fotoğraflar veya ikonlar kullanıcıda ilgilendiği konu hakkında yeterli bilgiyi verebilirse kullanıcı metini okuyacak ve sizinle iletişimin yollarını arıyacaktır. Resimler web sitenizin gizli navigasyonu gibidir.
Eğer kendiniz resim ve fotoğraf temin etmekte zorlanıyorsanız; ürün fotoğrafları için profesyonel ürün çekimi yada 3d modelleme hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Genel anlatım fotoğrafları içinse internette telif hakları satılan ücretli resim sitelerinden faydalanabilirsiniz.
Biz içerik yazamıyoruz, ne yapmalıyız?
Web sitenizde ki içerikler müşterileriniz tarafından okunacağı için önemlidir. Bir hizmetin, ürünün, markanın karşı tarafa doğru aktarılması tüm dijital mecralar için önemlidir. Standart olarak kurumsal web tasarımı sürecinde tüm içerikler müşteri tarafından tasarım ajansına teslim edilmesi beklenir. Web tasarım ajansı ise hiç bir yorum katmadan bu içerikleri oluşturulmuş web sitesi şablonlarına göre web sitesi içerisine yerleştirir. Fakat bazı kurumsal firmalar hakkımızda, vizyon, misyon vb. ürünler ile bilgileri yazmakta zorlanabilir. Böyle bir problemin oluşması durumunda meslekleri içerik üretmek olan uzman arkadaşlarımızdan yardım alabileceğiniz seo uyumlu içerik hizmetinden yararlanabilirsiniz. Web içerik yazarlarımız konuya uygun içerik üretmenin yanı sıra üretilen içeriğin arama motorlarına uyumu ile ilgilide sizlere yardımcı olacatır.
Web sitesi tasarım süreci nasıl işliyor?
1-Planlama ve Strateji
Web tasarım sürecimiz planlama ve dijital strateji oluşturma ile başlıyor. Web sitenizin kurulum amacı ile ilgili sizden bilgiler alıp bu hedefe uygun stratejinizi ve planınızı hazırlıyoruz. Bu aşamada web sitenizin tahminen kaç sayfa olacağı, dijital pazarlama ağırlığı, tasarımsal özellikleri gibi bir çok parametreye karar veriliyor.
2-Tasarım Taslağının Oluşturulması
Web sitenizin planlaması belirlendikten sonra genel şablon taslakları sizlere sunulur. Bu süreçte kullanıcılara nasıl bir tasarım süreci izleneceği, web sitesi tamamlandıktan sonra genel olarak neye benzeyeceği ile ilgili bilgi verir. Genel olarak web sitenizin anasayfası ve ürün sayfası demo olarak hazırlanıp sizlere sunulur. Sunulan tasarımlar sadece static içeriktir, herhangi tasarım ve arkaplan kodu devreye girmemiştir.
3-İçeriğin Toplanması
Web sitenizinde sunacağınız kurumsal içerikler, hakkımızda, tarihçe, iletişim gibi sayfaların yanı sıra, ürünler, teknik dökümanlar , resimler vb. bilgilerin bize ulaştırılması beklenir.
4-Tasarım ve Programlama
İçerikler bizlere teslim edildikten sonra web siteni tasarımsal ve programsal olarak kodlanmaya başlar. Web sitenizin türüne ve amacına göre bu süre 2 – 4 hafta kadar sürebilmektedir.
5-Ön Sunum ve Hata Ayıklama
Web siteniz tasarım ve kodlama sürecini tamamlandığında imla, içerik ve bilgi hatalarına göre hem sizler tarafından hem de Novasta® ekibi tarafından taranır. Ön sunumda istenilen son ufak değişiklikler ve hatalar giderilip yayın sürecine girilir.
6- Arama Motoru Ayarları ve Diğer Teknik Ayarlar
Tasarım, içerik ve arka plana göre hazırlanmış web siteniz arama motoru gerekliliklerine göre yaklaşık 25 adet teknik filtreden geçirilerek, gerekli kayıtları yapılır.
7- Panel Eğitimi
Web sitenizi güncellemek için temel tasarım ve arka panel eğitimi ile web sitesi tasarım süreciniz tamamlanır.
Arapça site yaptırmak istiyorum, ek bir masraf çıkar mı?
Yabancı dil için ek bir masraf çıkmaktadır. Çünkü temel olarak eklediğiniz yabancı dil mevcut web sitenizin ikinci bir kopyasının düzenlemesi işlemidir ve uzun sürebilmektedir. Latin dilleri daha kolay çevirilirken, Arapça dili sağa dayalı yapısı ile tasarım farklılığı gerektirmektedir. Novasta® web tasarım bu tasarım deşikliği için herhangi bir ücret farkı yansıtmayacaktır. Fakat ek-diller ek ücrete tabidir.
Kurumsal sitemizi E-Ticaret sitesine dönüştürebilir miyiz?
Kurumsal web siteniz altyapısı kontrol edildikten sonra eğer E-Ticaret için gerekli eklentileri destekleyebiliyorsa, evet Kurumsal web sitenizin içerisinde E-Ticaret sitenizi barındırabilirsiniz.
Web sitenizi nasıl değerlendireceksiniz?
Yeni bir web sitesi tasarımı yaptırdıysanız ilk ayın sonunda web siteniz ile ilgili kaç kişinin ziyaret ettiği, ziyaret edilen bölgeler, en çok ilgi çeken sayfalar vb. bilgileri içeren ayrıntılı bir rapor alırsınız. Bu rapor ile birlikte web sitesi stratejinize göre dijital pazarlama seçeneklerini araştırabilirsiniz.
Eğer mevcut web sitenizi yeniliyorsanız, tasarım süreci boyunca önceki ziyaretçi raporlarınız sizden istenir. Bu raporlar ile yeni web sitenizin raporları karşılaştırılır. Çıkan sonuçlara göre dijital pazarlama stratejisi geliştirebilirsiniz.
Kurumsal Web Tasarım Hizmeti ile ilgili detaylı bilgiler
Kurumsal web sitenizin tasarımsal özgünlüğünü müşterilerinize göstermenin en önemli araçlarından bir tanesi işletmenizin, ürünlerinizin fotoğraflarıdır. Hangi sektörde olursanız olun, firmanın üretiminden kesitler, çalışan personelden kareler, yükleme boşaltma alanları vb. bir çok faaliyet alanınızın web siteniz vasıtası ile müşteri kitlenizle paylaşmanıza gerekir. Bazen kelimeler ile anlatamadıklarınızı kurumsal fotoğraflarınızla anlatabilirsiniz.
Günümüzde web sitelerinde fotoğraf kaynakları genel olarak arama motorlarından bulunan görseller, firmanın kendisine ait profesyonel olmayan fotoğraflar veya başka sitelerden kopyalanmış fotoğraflardan oluşmaktadır. Oysaki ofisinize mimarisine gösterdiğiniz özeni dijital varlığınızın en önemli fiziksel adresi olan web sitenizde de göstermeniz gerekmektedir.
Başarılı ve müşteri kitlesine vermek istediği mesajı ulaştırabilen Kurumsal Web Tasarımlarında içeriğin yanında kullanılan fotoğraflardır. Firmanız ne kadar az kopya fotoğraf, kötü çekilmiş fotoğraf kullanırsa web sitenizin değeri ve vermek istediğiniz mesajın etkisi azalacaktır. Bu sebeple Kurumsal bir web sitesinde profesyonel fotoğraf çekimi mümkünse tanımıtım videosu desteği büyük önem taşır.
Profesyonel tanıtım hizmetlerimiz ile ilgili detaylı bilgi alın.
Bir firma için kurumsal web tasarımı çalışması yapılmadan önce, firmanın bulunduğu sektör için anahtar kelime ve rakip analizleri yapılır. Bu analizlerle hem rekabet seviyesi ölçülür hemde web sitesinin organik olarak arama motorlarında çıkma stratejisi belirlenir. Seo uyumlu içerik kavramı bir çok arama motoru sinyalini hedefleyen bir çalışma planıdır.
Seo Uyumlu İçerik ile ilgili detaylı bilgi alın
Kurumsal web sitesinin arama motorlarına uygun olarak oluşturulması firmaların temel gereksinimlerindendir. Bir firmanın amacı ürününü, hizmetini hedef kitlesine ulaştırmak, markasının bilinirliğini arttırmaktır. SEO çalışması firmanızın bu amaçlara daha hızlı ulaşmasını sağlayacak ek olarak rakipleriniz arasından sıyrılmanızı sağlayacaktır.
Kurumsal Web Sitesinizin SEO’ya uygun oluşturulması her hedeflediğiniz anahtar kelimede en üst sırada çıkacağını garanti etmez. Ama bu sonuca ulaşmak için atacağınız adımların daha doğru olmasını sağlar.
Yandaki örnekte Türkiye’de “yay üreticisi” kelimesinde “2.620.000” sonuç arasında müşterimiz Standart Yay’ın organik başarısını gösteriyor.
Dijital dünyada günümüzde sadece Kurumsal web sitenizin olması yeterli olmuyor. Dijital sinyal veren Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin gibi bir çok platform kullanıcıların içerik, hizmet, ürün paylaşmasına olanak veriyor. Fakat sosyal medya platformlarının amaç ve işleyişi Kurumsal Web Sitesine göre farklılık gösteriyor. Kurumsal Web Siteniz size ait adreste (alan adınız örnek.com.tr gibi) bulunan iş yeriniz olarak düşünebilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınızı ise aynı zevke, ilgi alanlarına, demografik özelliklere sahip kişilerin toplandığı “Sinema, Spor Salonu, Klüp, Grup” aktivite mekanları olarak düşünebilirsiniz. Bu iki mekanda kendinizi amacına uygun ve doğru olarak tanıtabilirseniz hedef kitlenizin ilgisini dolayısı ile satış, tanıtım gibi ticari hedeflere ulaşabilirsiniz.
2022 yılı itibarı ile artık Sosyal Medya Hesaplarınızda paylaştığınız içeriklerin arama motorları için sinyal anlamına geldiğini düşünürsek aslında Kurumsal Web Sitenizin organik aramalarda ki başarısı sosyal medya hesaplarınızı aktif ve doğru kullanmanızdan geçiyor. Eskiden kurumsal web tasarım kavramı tek başına kullanılan bir kavram iken, artık Dijital Pazarlama başlığının aynı Sosya Medya Yönetiminde olduğu gibi bir alt kategorisi durumuna gelmiştir.
Ek olarak pazarlama stratejiniz doğrultusunda yayınladığınız reklamların bir adrese yönlenmesi gerekir. Bu yönlenme noktası ise günümüzde büyük çoğunlukla web sitesi adresinizdir. Sosyal Medya Hesaplarınız ile bu yönlendirmeyi iyi yönetmeniz gerekmektedir.
UI ingilizce “User Interface (Kullanıcı Arayüzü)” kelimelerinin kısaltmasıdır. Kısaca bir mobil uygulama veya web sitesinde kullanıcıların etkileşimde bulunduğu öğelerin tasarım düzenidir. Sayfa veya uygulamada kullanılan düğme, bağlantı, resim vb. elementlerin hepsi bu tasarımın bir parçasıdır.
UX ise “User Experience (Kullanıcı Deneyimi)” kelimelerinin kısaltmasıdır. Kullanıcılarınızın yapmış olduğunuz tasarımda ki aktivitelerin (satın alma, iletişime formuna erişme, telefon edebilme vb) değerlendirmesidir. Örnek vermek gerekirse bir kişinin Kurumsal web sitesinde bir düğmeye basarak iletişim formuna yönlenip size mail göndermesinin kolaylığı UI/UX başarısı olarak gösterilebilir.
Kurumsal web sitesinde bizim Ajans olarak Arayüz tasarım politikamız kolay, amaçlara hızlı ulaşılabilir ve kullanıcıyı yormayan sade tasarıma sahip web siteleri üretmektedir. Kurumsal Web sitesinin sayfaları arasında kolay dolaşılabilir olması, kişilerin 1-2 adımda istedikleri içeriklere ulaşıp firma ile iletişime geçebilmesi aynı deneyimi mobil site üzerinde de yaşayabilmesi kullanıcı deneyimi başarısı olarak değerlendirmekteyiz.
Ek olarak Facebook, Google Ads, Yandex gibi platformlar reklam ve site optimizasyonunda kullanıcı deneyimi ve arayüzü özelliklerin başarısını bir sinyal olarak değerlendirip Organik aramalarda üst sıralarda çıkmak, reklamların tıklama başı maliyetlerinde düşüş, daha fazla organik trafik gibi materyaller ile ödüllendirmektedir.
Hosting hizmeti kurumsal web sitenizin yüklendiği 7/24 açık olarak hizmet veren sunuculardır. Performans ve kapasitelerine, yazılım diline, kullanılan yönetim paneli gibi kriterlere göre bir çok farklı hosting seçeneği şu anda firmalara sunulmaktadır. Kurumsal web sitenizin içeriği ve detayları hosting seçiminde önemli bir faktör olacaktır. Buna göre standart bir kurumsal web sitesi için;
gibi özellikleri barındırması yeterli olacaktır. Fakat bu kriterler yine bahsettiğimiz gibi site içeriği ve kapsamı ile birlikte değerlendirilmelidir. 5 sayfalık kurumsal bir web sitesinin 200 sayfalık bir kurumsal web sitesi ile hosting ihtiyaçları farklı olacaktır.
İçerik web sitenizi kullanıcılara tanıtan araçlardır. Dijital ortamda arama motoru optimizasyonunda en önemli sinyallerin başında gelmektedir. Başarılı tanımlanabilecek kurumsal web sitesi kriterlerinden bir tanesi, firmanın belli ürün ve hizmet gruplarına ait anahtar kelimelerinde organik olarak ön sıralarda çıkabilmesidir. Bu başarı; daha fazla trafik daha fazla müşteri ve daha fazla tanınmayı beraberinde getirir. Burada ki temel konu ise web sitesinin içeriğinin niteliği ve nasıl oluşturulduğudur.
Web sitesinin içeriğini oluştururken 2 temel hususu baz alırsanız otomatik olarak içerikleriniz arama motorlarında görünmeye başlayacaktır. Bunlardan bir tanesi yararlı bilgi diğeri ise yazdığınız içeriğin özgünlüğüdür. Bir çok KOBİ içeriklerini oluştururken organik sonuçlarda başarılı olmuş web sitelerinin içeriklerini kopyalayarak veya izinsiz alıntı yaparak kendi sitelerinde yayınlama yolu ile içerik başarısı beklemektedir. Bu method yapay zeka bu içeriklerin kaynağını algılayana kadar başarılı olabilir fakat içeriğin kopya olduğu anlaşıldığı durumda Arama Motorları tarafından indexlenme problemleri ile karşılaşabilirler.
Not : Google’a ve BING arama motoruna kopya içerik ile alakalı DMCA’ya göre başvuruda bulunabiliyorsunuz.
Web teknolojilerinin ilerlemesi ile kendi web sitenizi tasarlayabileceğiniz bir çok platform ortaya çıkmıştır. Bu platformlarda hazır şablonlar kullanılarak Kurumsal Web sitenizi oluşturabilirsiniz. Platformların en büyük avantajı maliyettir. Kurumsal web sitenizin yönetilmesi için gerekli olan arka panel yazılım sürecine gerek yoktur. En büyük dezavantajı ise eğer tasarımda sadece şablona bağlı kalacaksanız tasarım ve firma kurumsal bütünlüğü olmayan web siteleri ortaya çıkabilir.
Önde gelen hazır web sitesi platformları;
Öte yandan kurumsal web tasarım için özel tasarımda seçebilirsiniz. Özel tasarım, hem backend (site yönetim paneli) hem de frontend (site ön tasarım yüzü) tasarım limitlerinden bağımsız bir şekilde uygulayabilmenize olanak tanır. Maliyeti yüksektir fakat özel bir kitle için özel bir web sitesi yapıyorsanız bu maliyete değecektir.
Müşterilerimize kurumsal web tasarım hizmeti sunduğumuz hem WordPress platformunu hemde Novasta Web Sitesi Yönetim panelini içeri alan planlarımız mevcuttur. Her proje müşterinin istekleri doğrultusunda bütçe, talep edilen işler, teslimat zamanı vb etkenlere göre tercih edilmelidir. Daha açıklayıcı olmak için örneklersek ; bir müşterimiz 2-3 sayfalık içinde statik bilginin bulunduğu bir web sitesi istediği zaman “Landing Page” veya tek sayfalık bir HTML web sitesi, 30-40 sayfalık ürün ve hizmetlerini sergilediği bir web sitesi için WordPress arka planlı kurumsal web tasarım, kullanıcıların istediği web sayfasında kendi sayfasını ekleyebilmesi vb. özel istekleri için ise Özel Web Tasarım hizmetini öneriyoruz.