Youtube Markalar ile Bozuştu

Youtube Markalar ile Bozuştu

Youtube reklamları son 5 yılda büyük ivme kazanmışken, Google’ın bu başarılı projesi için rüzgar birden yön değiştirmeye başladı. Amerika’nın önde gelen markaları telekom devi AT&T ve Verizon, ilaç ve kozmetik devi GSK, Pepsi, Walmart, Johnson & Johnson, Leaseplan gibi firmalar Youtube’da video reklam yayınlamama kararı aldılar. Bu kararın gerekçesi ise gayet basit. Firmaların reklamlarının uygunsuz videolarda gösterilmesi. Bloomberg’e göre bu reklamların çekilmesinin Youtube’a maliyeti ise yaklaşık 2018 yılı için tahminen 750.000.000 $ gibi devasa bir rakam olacak.

Youtube Reklamaları Zor Günler Geçiriyor

Youtube Reklamaları Zor Günler Geçiriyor

Video reklamlar nasıl düşüşe geçti?

2017 yılının başında büyük firmaların reklamlarının alakasız veya marka yönetimine zarar verebilecek videolar arasında gösterilmeye başlanması, büyük eleştirilere tutulmuştu. Ayrıca milyonlarca saçma sapan videonun ve hileli youtuber’ların yardımı ile Youtube Reklam otomasyonu gün geçtikçe veri ile reklamı buluşturma işinin altından kalkmaya başlaması ilk sancılardır. Bu arada sahte izlenme sayıları, para ile satın alınan zombi programlar gibi bir çok dedikoduda Youtube platformunun kuyusunu derinleştiriyor. 2017’nin son çeyreğinde GSK’nın şok açıklaması ve diğer markalarında onu takip etmesiyle kriz gün yüzüne çıkmıştı.

Dijital Reklamlar, geleneksel reklamlara bu sefer kaybetti.

Bu duruma en çok sevinen tabi ki dijital reklamı her anlamda eleştiren geleneksel reklamcılar oldu. Program allogaritmasına ve yapay zekaya dayalı reklamların başarısızlığı 2018 yılında onlara yeni fırsatlar vaad ediyor.

Youtube Reklamaları Zor Günler Geçiriyor

Youtube Reklamaları Zor Günler Geçiriyor

Youtuber’ları zor günler bekliyor.

Peki youtube’dan para kazanan Youtuber’lara ne olacak. Maalesef bu haber bizce onlar içinde 2018 yılının iyi geçmeyeceğini ve gelirlerinde düşüşler olacağının sinyallerini veriyor. Milyonlarca kişi youtube üzerinden video yayınlayıp, ciddi miktarda paralar kazanabiliyordu. Fakat dev markaların birbiri ardına gelen kararları kuşkususuz youtube reklam gelirlerinde düşüşe sebep olacaktır.

Youtube reklamlarının geleceği ne olacak?

Bu olumsuz haberlere rağmen Youtube hala önemli bir reklam silahı,bir çok firma ve marka Youtube üzerinden reklamlarına devam ediyor. Google mutlaka sistemi güncelleyecek ve daha iyi bir eşleme sisteminin adımlarını atacak, ayrıca Youtube’da yayınlanan videolar için daha fazla kriter ve şart öne de sürülebilir. İçeriğin kaliteli olmasını her fırsatta savunan Google, kendi mecrası içinde aynı yolları uygulaması gerekecek. Ayrıca Youtube’un diğer bir sorunu ise telif hakları, gizilik ve kullanım şartları. Bu konularda platformun başı 2018 yılında daha fazla ağrıyacak gibi gözüküyor.

Haberi Pdf Üzerinden Okuyun!