SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
Firmanızın canlı olduğunu doğru sosyal medya
stratejileri ile gösterin. Daha fazla kişiye erişin.
Sosyal medya yönetimi; firmanızın kurumsal kimliği göz önüne alınarak, sektörüne özel sosyal medya portallarında aktif, dinamik ve güncel kalmasını sağlayan, yeni müşterilere ulaşmanıza olanak veren faaliyetlerin tamamıdır. Hizmetin amacı; markanızın, ürünlerinizin, hizmetlerinizin olabildiğince çok kişiye ulaştırılabilmesidir.
Ayrıntılı raporlama ve yaş, cinsiyet, bölge, ilgi alanı, üyelik durumları, ekonomik durumları gibi özellikleri filtreleme seçenekleri ile doğru yönetildiğinde elinizde hem çok güçlü bir satış silahı hem de ekonomik, kontrol edilebilir bir reklam aracına sahip olursunuz.
Uzmanlık Gerektiren Hizmetler :
Aktif kullanıcı sayısı milyarları bulan sosyal medya platformlarında firmanızın yer alması hem prestij hemde kurumsal kimliği öğelerinin mesajlarını takipçilerinize duyurmanızda önemli rol oynayacaktır. Özel günlerde topluluk, Tüzel kişiliklerin konu ile ilgili paylaşımlarını merakla takip etmektedir. Bu sebeple özel gün paylaşımları Kurumsal Firmalar için ayrı bir önem arz eder.
Standart stok foto ve kurumsal giydirme seçeneklerinin yanı sıra sadece firma özeline çalışılmış profesyonel fotoğraf ve video çalışmaları gerektiren kapsamlı bir hizmettir. Düzenli aralıklarla yapılan paylaşımlar takipçi sayısında artış, sosyal medya mecralarında arama, keşfet gibi mecralarda görünmenize sebep olacaktır.
Kurumsal firmalar ürün, hizmet, marka paylaşım güncellemelerine ek olarak takipçi kazanmak, daha fazla etkileşim almak gibi sebepler ile yaratıcı içerik, animasyon ve video içerikleri de paylaşım menülerine koymaları gerekmektedir. Bu sayede yapılan içeriğin izlenme oranı arttırılarak etkileşim alınma veya platformuna göre öne çıkarılma (keşfet vb.) gibi ek faydalar sağlanabilir. Genel olarak sosyal medya platformlarında en çok izlenen videolar arasında
gibi içerikler çok daha fazla izlenme ve etkileşim sağlamaktadır.
Sosyal Medya’da platformuna göre yüzlerce çeşit dijital reklam hizmeti ile hedef kitlelerinize ulaşabilirsiniz. Yaş, cinsiyet, bölge, ilgi alanı, üyelik durumları, ekonomik durumları gibi kriterlere göre filtreleyerek reklamlarınızın doğru kişilere görünmesini sağlayabilir marka, hizmet tanıtımı ve ürün satışını gerçekleştirebilirsiniz. Facebook grubu dijital reklam mecralarında web sitesine ihtiyaç duymadan bile satış yapabilirsiniz.
Detaylı Bilgiler
Sosyal Medya Yönetimi; bir kurumun/markanın, sosyal medya hesaplarının yönetiminin belirli stratejiler izlenerek yapılmasıdır. Sosyal medya yönetimi yapılırken stratejiler sosyal medya hesaplarının nasıl yönetilmesi gerektiğini ve ortaya çıkan durumlar karşısında izlenecek yolları kapsar.
Günümüzde sosyal medya platformları geniş bir yaş aralığında kullanıcıya sahip. Sosyal medya platformlarının tablet ve mobil cihazlar üzerinden kullanılabiliyor oluşu da kullanıcıların sosyal medyayı sıklıkla kullanmasında etkili oluyor. Geri bildirimin hızlı olduğu, bireysel kullanıcıları olsun, kurumsal markaların olsun, hedef kitleleriyle sürekli etkileşim halinde olmasını sağlayan yapıdaki bu mecralar bilgi almak için başvurulan ilk mecralar
haline gelmiştir.
Her geçen gün etkinliği hızla artan sosyal medya platformları üzerinden, ürün ya da hizmete ait özellikler, görseller, gerçek kullanıcı yorumları gibi konularda bilgi alabilmenin yanında, artık ürün ve hizmet satışları da yapılmaya başlanmıştır. Sosyal medyanın bu kadar fazla işleve sahip olması, bu platformları daha güçlü ve önemli hale getirmiştir.
Sosyal medyanın tüketici satın alma davranışları üzerinde de oldukça etkili olduğunu söyleyebiliriz. Bu sebeple sosyal medyanın da artık önemli bir pazarlama tekniği olduğunu ve bu platformların yönetiminde profesyonel destek alınması gerektiğini kabul etmeliyiz.
Sosyal Medya Yönetimi; bir kurumun/markanın, sosyal medya hesaplarının yönetiminin belirli stratejiler izlenerek yapılmasıdır. Sosyal medya yönetimi yapılırken stratejiler sosyal medya hesaplarının nasıl yönetilmesi gerektiğini ve ortaya çıkan durumlar karşısında izlenecek yolları kapsar.
Sosyal Medya Yönetimi Bütçesi
Sosyal medya yönetiminin fiyatını ajansa yükleyeceğiniz işin hacmi belirlemektedir. Bir e-ticaret sitesi günde belirli platformlarda 4-5 adet paylaşma ihtiyaç duyabilirken, kurumsal bir firma hafta 1-2 adet paylaşım ile yeterli bir yönetime sahip olabilir. Ek olarak sosyal medya ajansından alacağınız diğer raporlama , video çekimi, marka yönetimi vb. hizmetlerde ek bütçe ile sosyam medya yönetiminin fiyatını belirleyecektir.
Günümüzde, sosyal medya platformları aynı zamanda bir pazar yeri haline gelmiştir. Bugün sosyal medya platformlarının, dijital pazarlama içinde önemli bir yeri vardır. Kendi içinde bir pazar yerine gelmiş olan bu platformlarda çeşitli pazarlama araçları ve yöntemleri ortaya çıkmıştır.
Sosyal medya platformlarında kişilerin gündelik yaşamlarını, kullandıkları ürünleri, gezdikleri yerleri fotoğraf ve videolarla paylaşmaları oldukça talep görmektedir. Öyle ki bazı kullanıcılar, satın alma tercihleri konusunda geniş bir kitle için görüşlerine, deneyimlerine başvurulan kişiler haline geldiler. Belirli kitlelerin ilgilisini çeken içerikleri paylaşan sosyal medya hesapları bir süre sonunda takipçi sayısını çok arttırdı. Markalar ise bu ‘fenomen’ etkisini, sosyal medya üzerinden bir pazarlama yöntemi olarak kullanmaya başladı. Markalar, ‘Influencer’ olarak adlandırılan bu kişilere reklam vererek, onlar aracılığıyla hedef kitlelerine ulaşmaya çalışmaktadırlar. Sosyal medyada giderek yaygınlaşan ve markalardan talep gören influencerlarla yapılan pazarlama faaliyetleri, ‘influencer marketing’ olarak tanımlanmış etkili bir dijital pazarlama yöntemidir.
Influencer pazarlamada önemli kriterlerin başında reklam verilecek hesabın hitap ettiği hedef kitledir. 500K takipçi olan ve yemek tarifleri paylaşan bir influencer için 20-65 yaş arası kadınları hedef almak isteyen kurumsal firmalar için cazip bir reklam aracı olacaktır. Influencer pazarlamanın dikkatli seçilip doğru mesajı veren markalar ile ilermek gerekmektedir. Maliyet dijital reklamlara oran daha yüksek olabileceği gibi etkinliği değişkenlik göstermektedir.
Sosyal medya reklamları, sosyal medya platformları üzerinden yapılan her türlü reklam faaliyetini kapsar. Geleneksel reklam faaliyetlerine göre çok daha hızlı ve etkili olabilmektedir.
Bulunduğumuz çağ artık geleneksel pazarlama yöntemlerinin çok fazla etkisinin kalmadığı; tüketicilerin satın alma davranışlarında dijital platformlardan, sosyal medya kanallarından etkilendikleri bir çağ. Öyle ki yapılan araştırmalara göre bugün dünyada sosyal medya kullanıcı sayısı 4,55 milyarı buldu. Bu da dünya nüfusunun neredeyse yarısının en az bir sosyal medya platformu kullandığı anlamına geliyor.
Bu da markaların, sosyal medya reklamları ile çok daha fazla kitleye ulaşabileceğini gösteriyor.
Markanızın sosyal ağlardaki performansını organik yollardan iyileştirme çalışmalarıdır. Yani reklam vermeden keşfet vb. profil sayfalarında öne çıkma çalışmalarıdır. Çeşitli sosyal medya reklam yöntem ve stratejileriyle markanızın sosyal medya hesaplarında takipçi kitlesi oluşturabilirsiniz. Ancak bu tür çalışmaların kalıcılığı kesin olmamaktadır. Organik sosyal medya yöntemleriyle bu durum geçmişe oranla daha zor olsa da imkansız değildir. Üstelik organik sosyal medya stratejilerinden uzun vadede çok daha etkili sonuçlar alabilirsiniz.
Düzenli, dikkat çeken paylaşımlar organik sosyal medya çalışmalarının başında gelmektedir.
Sosyal Medya, kullanıcıların kendi ürettikleri içerikleri yayınladıkları, paylaşıma açtıkları, etkileşimin olduğu, interaktif iletişim platformlarının genel ismidir. Günümüzde sosyal medya platformları aracılığıyla, hemen her türlü bilgiye hızlıca ulaşabilmekteyiz. Bilgiye ulaşmanın hızlı ve kolay olduğu bu platformlar, dezenformasyon ihtimali olsa da, avantajları sebebiyle, markalar tarafından geleneksel medyaya göre çok daha fazla tercih sebebi olmaya başlamıştır. Amacı hedef kitleye ve potansiyel müşterilere doğrudan ve en kısa yoldan ulaşmak olan firmaların, bu platformlara ayırdıkları reklam bütçeleri de her geçen yıl artmaktadır.
Sosyal medyaya olan yoğun talep, her geçen gün yeni bir sosyal medya uygulamasının daha dijital dünyaya katılmasını sağlamıştır. Her sosyal medya uygulaması aynı talebi görmese de günümüzde, markalar ve kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen sosyal medya platformlarını şu şekilde sıralayabiliriz:
2004 yılında Mark Zuckerberg tarafından Harvard öğrencilerinin tanışıp sosyalleşmesi için oluşturulmuş bir platformdur. Başlangıçta insanların eski arkadaşlarıyla, akrabalarıyla görüştüğü ya da yeni insanlarla tanıştığı bir platformdan, günümüzde marka bilinirliğini arttıran kampanyaların ve ürün satışlarının yapıldığı, bireysel kullanıcıların haricinde markalar tarafından sıklıkla tercih edilen, en popüler sosyal medya platformları sıralamalarında başı çeken bir uygulama haline gelmiştir.
2010 yılında ortaya çıkan bu uygulama daha çok görsel paylaşımlara dayalı bir sosyal medya uygulaması olarak çıkmıştır. Önceleri fotoğraf ve video paylaşımlarının yapıldığı bu platformda günümüzde hem arkadaşlarınızla sohbet edebilir, kişisel markanızı oluşturup ürün tanıtımı ve satışı yapabilirsiniz.
2006 yılında hayatımıza giren twitter, kullanıcılarına hem mesajla hem de görsel ve video paylaşımlarıyla iletişim kurma imkanı veriyor. Önceleri sadece bir sosyalleşme ortamı olan twitter günümüzde ise ticari işletmeler için de büyük avantajları olan bir platform haline geldi. Firmalar artık twitter üzerinden kullanıcılarıyla direkt iletişim kurup marka bilinirliklerini ve satışlarını arttırabiliyorlar.
Video içeriklerin paylaşıldığı Youtube ise 2005 yılında kuruldu. Bugün kullanıcılarına kendi kanallarını açarak gelir imkanı elde etme imkanı da sunan Youtube işletmeler tarafından da sıklıkla kullanılan bir sosyal medya platformu haline geldi. Firmalar da bu platform üzerinden kanallarını açıp, ürün ve hizmetlerini tanıtan videolar yayınlayabilmektedirler. Bu tarz ürün ve hizmet tanıtım videolarıyla hedef kitlelerine kolaylıkla ulaşabilmekte hem marka bilinirliklerini artırmaktadırlar.
2015 yılında Çin’de geliştirilmiş olan Tiktok online video yükleme uygulamasıdır. Bu uygulama size istediğiniz konularda 15, 60 saniyelik videolar hazırlayarak paylaşma imkanı verir. Son zamanlarda hızla yükselişe geçen Tiktok, bugün markalarında dikkatinden kaçmamış, onlarında bu platformda yer almasını sağlamıştır. Marka bilinirliğini ve satışları artırmak konusunda firmalara avantaj sağlayabilecek uygulamalardan biri de bu platformdur.
2011 yılında ortaya çıkan bu uygulama diğer sosyal medya uygulamaları kadar kullanılmasa da özellikle daha genç yaşta bir kullanıcı kitlesine sahiptir. Ağırlıklı olarak Z kuşağından kullanıcıya sahip olan bu uygulamanın tercih nedeni paylaşımların geçici ve gizli olabilmesi. Çoğunluğu gençlerden oluşan bu platformda bir firma olarak faaliyet göstermek, özellikle bu kuşağa hitap eden ürün ve hizmetler sunan markalar için uygun olacaktır.
Ekim 2008’de kurulan pinterest, 2010 yılında sosyal medya platformlarında yerini aldı. Pinterest, görüntü paylaşım özelliği olan bir sosyal medya platformudur. Kullanılan görseller,bir fotoğraf veya video olabilir. Pinterest’te pano sistemi vardır ve beğendiğiniz görüntüleri pinterest diliyle pinleyebilirsiniz. Yani beğendiğiniz görüntüleri bir nevi iğneleyebilirsiniz.
Ağırlıklı kadın kullanıcıya sahip Pinterest’in 400 milyon aktif kullanıcısı var. Siz de marka ve hizmetlerinizi duyurmak, marka bilinirliğinizi artırmak için bu mecrada yer almalısınız.
2005 yılında Amerika’da kurulan Reddit, hem bir sosyal medya platformu, hem de sosyal haber ve tartışma sitesidir. Reddit kullanıcıları bu platformda metin ,fotoğraf, video gibi içerikler paylaşabilirler.