DİJİTAL PAZARLAMA

Yeni müşterilere ulaşın, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi
geniş kitlelere duyurun. Hemde tüm kontrol sizdeyken.

Dijital Pazarlama Stratejiniz Var Mı?

Dijital pazarlama günümüzde alt ana kategorileri web sitesi, sosyal medya ve dijital reklamların yönetiminden oluşan bir kavramdır. Dijital araçların içeriğinin güncel, yararlı ve ilgi çekici olması önemlidir.

Web siteniz hem arama motorlarına uygun hale getirilmeli, hem de dijital pazarlama stratejinize göre yeniden yapılandırılmalıdır. Markanızı öne çıkarmak, ürünlerinizi öne çıkarmak iki farklı hedef iken, dijital platformlarda da farklı stratejiler ve uygulamalar gerektirmektedir. Web sitenizin güncel teknolojileri ve standartları desteklemesi aynı şekilde kullanıcı deneyimi açısından dijital pazarlamada önemlidir. Güncel bir web sitesi tüm dijital pazarlamanın denge noktası olacaktır.

Nokta Atışı Dijital Reklam Mecraları

Dijital Pazarlama bir çok klasik pazarlama sisteminin sanal dünyaya aktarılmış biçimidir. Amaç doğru hedef kitleye hızlı ulaşıp hızlı sonuç alabilmektedir. Analiz ve raporlama tekniklerinin çok gelişmesi ile beraber dijital pazarlama araçları ile şehir, ilçe, yaş grubu, cinsiyet, ilgi alanları vb. bir çok kritere göre pazarlama stratejisi oluşturur doğru kişilerin doğru içerikleri görmesini sağlarsınız.

Daha Ekonomik, Daha Kontrollü

dijital pazarlama kontol

Fuarlara katılmak, televizyon ve radyoya reklam vermek, billboard, metro, otobüs vb. yerlerde reklam yayınlamak halen etkili fakat yüksek maliyetli klasik reklam yöntemleridir. Dijital pazarlama mevcut tüm klasik pazarlama yöntemlerine kıyasla hem daha ekonomik hem de doğru sektör ve stratejiler belirlendiğinde daha hızlı sonuç verebilen bir pazarlama elemanıdır.

İstediğiniz ülkeyi hedefleyin

dijital pazarlama ülke hedefleme tasarımı

Dijital Pazarlama çalışmalarında ülke, şehir, konuşulan dil gibi bir çok hedefleme yapma imkanınız bulunmaktadır. Bu kadar hassas hedefleme reklam maliyetini düşürebildiği gibi hedeflerinize ulaşmayı da kolaylaştırmaktadır.

  • Dijital Pazarlama Stratejniniz Oluşturuyoruz.

    Dijital hedeflerinize plan yapmadan başlarsanız, sonuçsuz ve çok para harcadığınız kampanyalar ile karşılaşabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Sıkça Sorulan Sorular

Dijital pazarlama, bir ürün, hizmet yada markanın ticari hedefleri doğrultusunda çevrimiçi/online olarak yapmış olduğu faaliyetlerin tümü olarak tanımlanabilir. Kavramsal olarak grafik tasarımından, dijital reklam mecralarının kullanılması, e-posta pazarlama gibi bir çok aracı içinde alabilmektedir.

Günümüzde dijital ortamlar teknoloji ile birlikte hızlı bir şekilde değişmektedir. Web sitenizin olması dijital faaliyetleriniz için önemli ve kolaylaştırıcı bir unsur olarak öne çıkabilirken, sadece sosyal medya hesapları ile de dijital pazarlama faaliyetlerinizi yürütebilirsiniz.

Dijital pazarlama stratejiniz ürün, hizmet  satışı olabileceği gibi marka tanıtımı, ürün tanıtımı şeklinde de gelişebilir. Bu sebeple stratejiye göre farklı faydalar sıralanabilir.

Dijital Pazarlamanın faydaları:

  • Yeni müşterilere ulaşırsınız
  • Farklı ülkelerde tanıtım yapabilirsiniz
  • Analiz ve Raporlama detaylıdır
  • Bütçe kontrolü sizdedir

Ürünlerinizi internet sitesi olmadan sosyal medya üzerinden satabilirsiniz. Direkt mesaj yoluyla olabileceği gibi, bir ödeme platformuna üye olarakta gerçekleştirebilirsiniz. Fakat günümüzde web siteleri sistemleri kargo takibi, sipariş takibi gibi bir çok fonksiyonu barındırdığı için hacim arttıkça web sitesi ihtiyacınız daha belirgin hale gelecektir.

Hayır, dijital pazarlama stratejisi uzun vadeli bir planlama sürecidir. 1 aylık süreçler için hazırlanılmaz. Anlık istekler için her bir hizmeti ayrı olarak satın alabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Hakkında
Daha Fazla Bilgi Edinin

Dijital Pazarlama Detaylı Bilgiler

Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Dijital pazarlama kavramı bir çok alt kategorisi bulunan geniş bir araçlar bütünüdür. Kurumsal web siteniz, sosyal medya hesaplarınız, email hesaplarınız gibi dijital ortamda kullandığınız tüm uygulama ve programlar dijital pazarlama‘nın hedefi konumundadır. Dijital pazarlama stratejisi için ilk önce dijital hedef belirlenmelidir. Bu hedef bir ürünün satışından gelir elde etmek, sosyal medya hesaplarında daha fazla takipçi elde elde etmek yada marka bilinirliliğini arttırmak olabilir. Dijital Pazarlama stratejiniz belirlenirken seçmiş olduğunuz hedefe uygun Dijital Pazarlama araçlarını kullanıma sokmak ve bu dijital araçları detaylandırmak gerekir.

Örnek vermek gerekirse yapmış olduğu resimleri bir zümre ile paylaşmak isteyen bir sanatçı, sosyal medya yönetimi ve sosyal medya reklamları ağırlıklı bir dijital strateji geliştirmesi gerekirken, elinde bulunan bir ürünü satmak isteyen işletmeci web sitesi, e-ticaret, arama motoru reklamları gibi diğer dijital pazarlama araçlarına ağırlık verebilir.

Dijital dünyada platform sayısı çok fazla olduğu için dijital pazarlama stratejisinin bütçesini ve etkinliğini düzenli olarak kontrol etmeniz gerekmektedir.

Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama Ajansında Kimler Çalışır?

Dijital pazarlama araçları çeşitli ve farklı uzmanlıklar gerektirdiği için dijital pazarlama ajansında çalışanların nitelikleri de ajansın başarısı için önemli rol oynamaktadır. Bir dijital pazarlama ajansında ;

Dijital Pazarlama Uzmanı

Genel anlamda dijital pazarlama stratejisini oluşturabilecek ve hedefleri raporlayıp müşterilerine sunabilen dijital ajans personelidir. Dijital pazarlama uzmanından direkt tasarım veya kodlama yapması beklenmez. Fakat bu konularda tecrübe ve bilgi sahibi olması dijital hedeflere ulaşmada yardımcı olacaktır. Genellikle İktisat, İşletme, Halkla İlişkiler, Sinema ve Televizyon gibi üniversite mezunları bu pozisyonda görev alabilmektedirler.

Dijital Reklam Uzmanı

Dijital stratejilerin hemen hemen hepsinde reklam projeye belirli bütçelerde eklenmelidir. Hedeflere daha hızlı ulaşmanın yolu olarak kullanılan reklamlar işin uzmanı tarafından verilmez ise yüksek bütçeli fakat düşük getirili dijital performans ile sonuçlanacaktadır. Dijital Reklam uzmanı ilgili reklam mecrasında tecrübesi ve başarılı olan dijital ajans personelleridir. Genellikle İktisat, İşletme, Halkla İlişkiler, Sinema ve Televizyon gibi üniversite mezunları bu pozisyonda görev alabilmektedirler.

Grafik Tasarımcısı

Dijital araçları kullanırken müşteri veya kullanıcılarınıza grafikler yardımı ile daha kolay hedef mesajlarınızı verebilirsiniz. Grafik tasarımcıları grafik tasarım programlarını uzmanlıkla kullanabilen ve tasarım gözü olan dijital ajans çalışanlarıdır. Dijital pazarlamada grafik tasarımı en önemli konuların başında gelmektedir.

Web Tasarım Uzmanı

Dijital araçlarda belki en eski ve en önemli ayaklarından biri Web sitenizdir. Etkin bir web sitesi satış, tanıtım gibi bir çok hedefe ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Web tasarım uzmanı dijital dünyada web sitenizi tasarlayan, yöneten, interaktif öğeler ekleyen ve güncelleyen dijital ajans çalışanlarıdır. Üniversitelerin bilgisayar mühendisliği, web tasarım bölümü, grafik tasarım bölümü mezunları olabilirler.

İçerik Üreticisi

Grafik tasarım çalışmaları gibi dijital hedeflerinizi gerçekleştirirken metin içeriklere ihtiyacınız olacaktır. Bu bir reklamın açıklaması ve başlığı olabilirken, bir konu hakkında yazılmış genel bilgi bütünleri de olabilir. İşte web siteniz ve sosyal medya içeriklerinizi oluşturup bunları arama motoruna göre hazırlayan dijital ajans çalışanları içerik üreticileridir. Üniversitelerin halkla ilişkiler, edebiyat bölümlerinden mezun olabilirler.

Yazılım Uzmanı

Dijital pazarlama hedeflerine ulaşmak isterken web sitenizde, dijital pazarlama sistemlerinin performansını ölçmede ve takibinde kullanmanız gereken ve sadece size özel üretilmiş yazılımlara ihtiyacınız olacaktır. Bu yazılım ihtiyaçlarınız için yazılım uzmanı dijital ajanslarda görevlendirilmektedir. Üniversitelerin yazılım uzmanlı, bilgisayar mühendislik gibi bölüm mezunları bu pozisyonda görevlendirilebilmektedir.

Dijital Pazarlama Stajeri

Dijital pazarlama ve onun araçları ile ilgili öğrenme isteği olan lise ve üniversitede eğitim gören herkes Dijital Pazarlama Stajeri olabilir. Dijital pazarlamanın konuları zor değil fakat çeşitliliği fazladır. Erken yaşta bu sistemler hakkında bilgi sahibi olmak ileride ki kariyer hedefleri için yararlı olacaktır.