E-mailiniz spama düşmesin

Mailleriniz Spam Klasörlerine Düşmesin.

Dijital pazarlamanın en önemli pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Teknolojinin gelişmesiyle beraber e-posta pazarlamadan hem şirket bilgisayarlarına, tabletlere, kişilerin cep telefonlarına kadar ulaşabilmekte, bu esnek ise diğer pazarlama yöntemlerine göre daha fazla öne çıkmasına sebep vermektedir.

Tabi ki e-mail pazarlama her ne kadar güçlü bir pazarlama aracıda olsa da yanlış kullanımı markanız ve alan adınızın güvenilirliği için negatif bir araca dönüşebilir. Mailleriniz kişilerin spam klasörlerinde kimse tarafından görülmeden silinebilir. Ve yine uluslararası spam filitreleri tarafından yakalanıp tüm mail servislerinizin kapanmasına sebep verebilirsiniz. Bu sebeple e-pazarlama’da e-mail pazarlamayı yapıyorsanız dikkatli davranmanız marka ve firmanızın dijital görünümü için çok önemlidir.

Ne çok fazla ne çok az, tadında e-mail pazarlaması yapın.

E-mail pazarlama yapan firmanın sadece siz olmadığını tahmin edebilirsiniz. Standart bir kullanıcı onaylı kaynaklardan yaklaşık günde 10-20 arasında e-mail almaktadır. Spam mailleride hesaba katarsanız standart bir bilgisayar kullanıcısına mail göndermek tehlikeli bir iştir. Bu sebeple müşteri listeleriniz 5000 kişide olsa, 500.000 kişide olsa aynı gruba ayda bir mail göndermek akıllı bir tercih olacaktır. Özel duyurularda bu rakam 2 mail olabilir fakat çok aktif bir email pazarlama için altyapınızında hazır olması gerekiyor.

Aynı şekilde 3-4 ay ara vererek yapılan yada zaman dönemine bağlanmamış kampanyalarda müşterilerinizin kafanızda farklı soru işaretleri ve belirsizlik algısı uyandırabilmektedir.

 

Güvenilir bir e-pazarlama firması ile çalışın.

Email pazarlamada teknik alt yapınızın oluşturulması, kanuna uygun içeriklerin oluşturulması, web siteniz yada ödeme sayfalarında e-posta izinlerinin alınması gibi daha bir çok konuda bilginiz yoksa profesyonel bir dijital pazarlama ajansından destek alınması gerekmektedir.

Ayrıca her pazarlama faaliyetinde olduğu gibi email pazarlamada da ilgi çekici, projeye özel tasarımların yapılması ve bunların mail, web sitesi gibi medyalara yönlendirilmesi önemlidir.

Sadece ürün ve hizmet pazarlamaya odaklanmayın.

Düzenli gönderdiğiniz paylaşımlar sadece satış odaklı olduğunda bunlar ile her ay muhatap olan kişiler için sıkıcı olabilir. Kampanyalarınıza bu sebeple yararlı sektörel bilgiler içeren mailler ile ara sıra nefes aldırmak e-mail pazarlama başarınızı arttırabilir.

Spam maile düşmeyin.

E-mail pazarlamanın kurallarına göre oynamamanız maillerin spam filitrelerine takılmasına yol açar. Ilk başlarda spam klasörlerine düşen mailleriniz hatalı davranışlara devam edildiği takdirde direk server filitrelerine takılarak hiç mail ulaştırılamaz hale gelebilir. Bu sebeple mail gönderdiğiniz domain ve ip adresine tam olarak hakim olmanız gerekmektedir.

Email Pazarlama

Email Pazarlama

Raporlama ve analizlerden yararlanın.

Her pazarlama çalışması gibi e-posta pazarlamada müşterilerinizin davranışlarına göre şekillenebilmektedir. Kör mailler göndermenizin size bir faydası olmayacaktır. Bu sebeple raporlama ve analizler e-mail pazarlamanın en önemli araçlarından bir tanesidir. Mailleri kimlerin açtığı, kimlerin okumayıp sildiği vb. raporlar önünüzü görmenize olanak verecektir.

Haberi Pdf Üzerinden Okuyun!