Instagram’ın yeni özelliği: Ücretli ortaklık
Instagram günümüzde en çok kullanılan sosyal medya ağlarından biri olmuştur. Bundan dolayı Instagram eğlenceden çok reklam amaçlı olmaya başlamıştır. Instagram, reklamların artması için yeni çıkarmış olduğu “ücretli ortaklık “ (Paid Partnership) özelliğini tanıttı. Bu özellikle markalar Instagramı kullanarak reklamlarını verebileceklerdir. Türkiye’nin de bulunduğu çoğu ülkede kullanılmaya başlamıştır.
Kullanımı şu şekildedir: Instagram kullanıcısı ve Sponsor( marka) bir anlaşma yapar. Bu anlaşma ile kullanıcı, anlaştığı sponsorun adını veya fotoğrafını etiketleyip reklamını yaparsa, sponsor kullanıcıya anlaştığı ücreti öder. Bu tür reklamlara ücretli ortaklık denir. Ücretli ortaklığı çoğunla tanınmış kullanıcılarla sponsorlar arasında olur.