Google’ın görsel arama sağlayan Google Lens adlı uygulaması bağımsız bir uygulama olarak ortaya çıkmasından bu yana Google tarafından geliştirilmeye devam etti. Google son yaptığı güncelleme ile birlikte ise Google Lens’i, Google Görseller’e yani Google’ın görsel arama motoru içerisine entegre etti.
Google Görseller içerisinde yapılan görsel arama sonrasında bir buton ile çalıştırılabilecek olan Lens uygulaması sayesinde kullanıcılar görseller içerisinde yer alan cisimleri seçerek bunlar özelinde bir arama gerçekleştirebilecek. Google Görseller bünyesindeki arama motoru ise size bu aramasını yaptığınız ürünlere ya da benzer ürünlere yönlendirecek.
Google Lens Görsel Arama
Google’ın bu devrimsel nitelikteki özelliğinin bir büyük amacı ise elbette reklamlar. Bugüne kadar anahtar kelime odaklı yapılan reklamlar ya da içerik çalışmaları yerini daha görsel odaklı çalışmalara bırakacak. Kısacası artık reklamverenler burada da çok ciddi bir yarış verecek ve Google artık sadece kelime arama motorundan değil görsel arama motorundan da para kazanacak. En azından Google’ın gelecek planlarının bu yönde olduğuna kesin gözüyle bakılıyor.
Şu andan itibariyle İngilizce olarak mobil web üzerinden gerçekleştirilen aramalarda ABD’de kullanıcıların beğenisine sunulmaya başlayan servis, yakın gelecekte farklı ülkeler ve dillerde de aktif edilecek. Bu anlamda markaların ve özellikle e-ticaret sitelerinin kendi web sitelerindeki görsellerin optimizasyonlarını şimdiden yapmaya başlamasında fayda olacağını düşünüyoruz.
Instagram, iPad kullanıcılarının uzun süredir beklediği uygulama için çalışmalara resmen başladı. Meta bünyesindeki ekiplerin uygulamayı…
WhatsApp, kullanıcıların hesaplarını silmeye gerek kalmadan uygulamadan çıkış yapabilmelerini sağlayacak yeni bir özelliği test ediyor.…
Elon Musk’ın yapay zeka şirketi xAI, geliştirdiği sohbet botu Grok’u Telegram’a entegre ederek kullanıcıların yapay…
WhatsApp, iPad kullanıcıları için resmi uygulamasını yayınladı. Artık iPad kullanıcıları, App Store üzerinden WhatsApp’ı indirerek…
Google, 2025 yılına ait Google I/O etkinliğinde, kullanıcı deneyimlerini daha da geliştirmeyi amaçlayan birkaç önemli…
Google, 20 Mayıs 2025 tarihinde düzenlenen Google I/O etkinliğinde yeni yapay zeka görsel üretme modeli…