E-ticaret 2017 Raporları

E-ticaret Sektörü 2017’yi Nasıl Kapatıyor?

Geçtiğimiz yıla göre %6 daha fazla büyüyen  e-ticaret sektöründe  gerçekleşen sepet ortalamasında  2017’de artış göstermeye devam etti.

2012’den bu yana sepet ortalaması 189 TL’den 278 TL’ye çıktı. Büyümeye  devam eden e-ticaret sektörü 700 milyar TL büyüklüğünde olan perakende  sektörünü de büyütmekte. Ancak sektörümüzün %50 altındaki büyümesi bizi çok da memnun etmiyor. Dünya genelinde perakende içerisinde e-ticaretin payı 2011 yılında %3,6 iken 2016’da bu oran %8,5’e arttı, 2021’de ise yüzde 13 seviyelerini yakalayacak gibi görünüyor. bu oran ingiltere’de %15, Çin’de %17, ABD’de %10, Almanya’da %8’e yaklaşmış durumda. Ülkemizde e-ticaretin toplam perakende içerisinde aldığı pay %3,5 seviyelerinde. Perakende sektörünün yapmış olduğu yatırımlar ve dijitalleşme sürecinin hız kazanmasıyla birlikte bu rakamın %5’in üzerine çıktığında, global açılımlar daha da önem kazanacak. Bunun için de teşvikler oldukça önemli. Türkiye, bulunduğu bölgenin e-ticaret devi olabilir. Ve bu da ülkemize çok önemli bir katkı sağlar. Öte yandan sektörümüz, hazırda hissedarlarıyla beraber 200 bin kişiye iş alanı sağlıyor. Ciro artışına paralel olarak bu sayıyı da artırmayı hedefliyoruz. Eğer İngiltere’deki  perakende içindeki yüzde 15’lik e-ticaret oranı gibi bir oran yakalayabilirsek,

sektörümüz 1 milyon kişiye iş alanı sağlayacak güce sahip olacaktır.

Tüketici Nasıl Bir Yıl Geçirdi?  

E-ticarette tüketicilerin %25’i satın almayı mağazada sonlandırırken, %40’ı masaüstü üzerinde online olarak ve %33’ü mobil site veya app (uygulama) üzerinde satın alma işlemi gerçekleştiriyor. Çoklu kanal kullanan tüketiciler online müşterilere göre işlem başına %93, sadece fiziksel  mağazalardan hizmet alan müşterilere göreyse %208 daha çok harcama yapıyor. Bununla birlikte mobil ticaret giderek e-ticaret içindeki payını artırıyor. E-ticaret firmalarının hacimleri içindeki uygulamalar ve mobil cihazlar aracılığı ile elde ettikleri trafik %50’lerin üzerinde çıktı. Bu nedenle her e-ticaret şirketi bu konuya çok ciddi yaklaşıyor. ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek için bu konuda yatırımlar yapmakta.

Dijitalleşme yalnızca online satışlarda değil, fiziksel mağazalarda da karşımıza çıkmaya başladı. Perakendenin dijital dönüşümü ve mağazaların giderek dijital platformlar haline gelmesi ise diğer önemli bir nokta. Alışverişte sanal gerçeklik ve akıllı aynalar gibi uygulamalar, bunun en belirgin örnekleri. Yapay zeka ile satış da uygulamaya konuları gelecekte çok ses getireceğini düşündüğüm bir trend olarak öne çıkıyor. Multi-c- hannel   (Çok kanallı), mobil uyumluluk, ürünü internetten satın alıp fiziksel mağazadan teslim almayı ifade eden click & collect (tıkla ve topla) uygulamaları ve chatbot’lar şu anda yükselen trendler arasında yer alıyor. Mağazada beğenilen ürünün kiosklarda internet üzerinde sipariş edilerek eve gönderilmesi olarak tanımlanan instore,ordering uygulamaları da yaygınlaşıyor.

E-ticaret, artık yasalarca tanımlı bir sektör olduğu için bundan çok memnunuz.  E-ticaret yasası için şuanda regülasyonlar üzerine çalışmalar yapılıyor. Sektörün gelişebilmesi için regülasyonların da global normlar uygun olması gerekiyor. Sektörümüz, ekonominin kayıt altına alınmasındaki katalizör rolü, yarattığı istihdam ve türk halkına modern bir hayat standardı sunması açısından çok önemli.  

Haberi Pdf Üzerinden Okuyun!