Dijital Pazarlama Ajansı Ne iş Yapar?

Dijital Pazarlama Ajansı
2000’li yıllarda internet ile son kullanıcı yeni tanışmış ve ilk web siteleri, portallar oluşmaya başlamıştı, fakat Dijital Pazarlama kavramı daha hayatımıza girmemişti. Web sitelerinin emekleme döneminde olduğu bu yıllarda hizmeti veren firmalar Web Tasarım Ajansı, Web Tasarımcısı, Web Master ünvanları ile anılıyorlardı. Bu yılların önemli internet siteleri MSN, MySpace, Match, Altavista, Yahoo diye sıralayabiliriz. 2005 ile 2007 yılları arasında web tasarım ajansları, interaktif ajans, multimedia ajansı gibi farklı kimlikler ile tanımlanmaya başladı.Yapılan iş temelde aynı olmasının yanında dijital araçlar çeşitlenmiş, kullanıcılar uygulamalar ile daha fazla iletişim haline geçmişti. Buda “web tasarım” kavramının genişlemesi ihtiyacını doğurmuştu. Bu yıllarda yoğun olarak PHP ve ASP web siteleri, FLASH oyunlar ve Interaktif Flash web siteleri gözde uygulamaların başında geliyordu. Fakat kapıda cep telefonu devrimi vardı; sektörde de köklü değişikliklerin habercisiydi bu yeni devrim. Apple ve Samsung’un ilk akıllı telefonları tanıtması ve uygulama pazarının açılması ile dijital pazarlama kavramı da 2007 yılından başlayarak bugünlerde dahil olmak üzere hayatımızda yoğun olarak kullanılmaya devam ediyor.
Dijital Pazarlama Hizmetlerimize Göz Atın >

Dijital Pazarlama Ajansı
Günümüzde dijital platformlar kullanılarak yapılan ürün/hizmet satma, tanıtma vb. tüm işlemler dijital pazarlama kavramının bir alt dalı olmuştur. Web sitesi tasarımı, email pazarlama, sosyal medya yönetimi, e-posta pazarlama, uygulama geliştirme, arama motoru reklamları, sosyal medya reklamları vb. hepsi bir dijital pazarlama faaliyetinin alt kollarıdır. Dijital Pazarlama Ajansı işte bu geniş yelpazedeki hizmetler bütününü kullanıcılarına sunan kurumsal firmalardır.
Dijital Pazarlama ajansları da kendi içlerinde uzmanlaşmaya göre değişiklik gösterebilir. Bazı ajanslar Arama Motoru Pazarlamada uzmanlaşabilirken bazıları sadece Sosyal Medya Yönetiminde öne çıkmaya çalışmaktadır. Fakat bunlarda kavram SEO Ajansı, Sosyal Medya Ajansı olarak tanımlanmaktadır. Dijital Pazarlama Ajansı ise tüm bu hizmetler topluluğuna çözüm üretebilen ajans türüdür. Bu hizmetleri kendi bünyesinde de çözüme ulaştırabileceği gibi, bağlantılı olduğu uzmanlaşmış firmalar ile de bu hizmetleri verebilir.
Dijital Pazarlama Ajansı Nedir?
Dijital Pazarlama Ajansı; bilgisayar, telefon vb. elektronik iletişim araçları ile üretilmiş ve internet üzerinde yayınlanacak, dağıtılacak içeriklerin tümünü firma yada şahıslar için yöneten ve organize enden firmadır. Bir kurumsal firma bir den çok uzmanlık gerektiren dijital işlerin organizasyonu kendi içinde istihdam ile çözüm üretebileceği gibi maliyeti
Dijital Pazarlama Ajansı ne yapar?
Bir dijital pazarlama ajansı;
Web sitesi yapar ve yönetir;
Web siteniz size dijital pazarlama için önemli bir adres sağlar. Ürün, hizmet ve kurumsal bilgilerin paylaşılacağı web sitenizin tasarım ve içerik stratejisinin oluşturulması Dijital Pazarlama içinde büyük yer kaplamaktadır. Sadece ürün ve hizmet sergilemenin dışında web sitenizin içerik pazarlama, SEO (arama motoru optimizasyonu) çalışmaları, direkt kredi kartlı ürün satışı vb. bir çok dijital pazarlama aracının adresidir.
Web Tasarım Hizmetlerimize Göz Atın
Sosyal Medya Yönetmi yapar ve bu mecralar için video ve grafik üretir.
Web sitesi için içerik pazarlaması yapar,
E-posta Pazarlamasını organize eder ve içeriklerini tasarlar,
Dijital Katalog vb. mecraları hazırlar,
Dijital reklamları oluşturur, yönetir ve optimize eder,
Dijital platformlarda çıkan yenilikleri takip eder ve müşterileri için uygular,
Tanıtım videosu, mikro video gibi paylaşım öğelerini hazırlar, paylaşır,
Dijital mecralarda takipçi sayısı ile belli noktalara gelmiş kişiler ile temasa geçip firmalar için reklamları organize eder.
Dijital dünya çok hızlı değişimi ile dijital pazarlama kavramının altını doldurmaya devam ediyor. Sanal gerçeklik gözlükleri, anlık çeviri yapabilen kulaklıklar, sanal evrenler, blockchain vb yeni teknolojiler yine bunlar üzerinde oluşturulacak pazarlama ağını genişletecektir.
Firma olarak bir dijital pazarlama ajansından ne beklemelisiniz?
Firmaların pazarlama ve satış ihtiyaçları iş yaşantısının vazgeçilmez unsurlarındandır. Bir dijital pazarlama ajansının görevi sizin hizmet, ürün gibi içeriklerinizi hedef kitlelere ulaştırılmasını sağlamak, markanızı tanıtmak vb. belirleyebileceğiniz . Bunları yaparken dijital pazarlama ajansı size bir yol haritası çizmeli ve hedefler koymalıdır. Ajansın başarısı ise belirlenen bütçe ile ulaşabilecek yeni müşteriler ve takipçiler olarak değerlendirilebilir.
Novasta’nın Dijital Pazarlama Hizmetleri ile ilgili bilgi alın.