2025 Yılında Sosyal Medya Platformlarında Beklenen Gelişmeler
2024 yılını geride bırakırken 2025 yılında sosyal medya platformları için ne gibi gelişmeler beklendiği hakkında tahminler.
Facebook, hala dünyanın en büyük sosyal medya platformu , popülerliğini biraz kaybetmesine rağmen aktif kullanıcı sayısını hala korumakta. Son zamanlarda ise platformun odağı eğlence içeriklerinden çok kullanıcıların yapay zeka araçlarıyla etkileşime geçmesini sağlamak oldu. Ancak AI’nin üretkenliği gerçek insan etkileşimleriyle uyumsuz oldu.
Meta 2025 yılında yapay zeka alanında gelişmeler sağlayarak yapay zekanı kullanıcıları AI ile üretilen içerikleri benimsemeye ikna etmek olduğu görülüyor, ancak bunun nasıl karşılanacağı belirsiz. Meta ayrıca artırılmış gerçeklik gözlükleri üzerinde çalışıyor ve 2025 yılında bu alanda yeni ürünler tanıtmayı planlıyor.
Son olarak video içerikleri Facebook ta popüler olmasından dolayı meta 2025 yılnda video paylaşımlarını arttırarak kullanıcılar AI ile üretilmiş videolar sunacak.
Instagram, başlangıçta sadece fotoğraf paylaşımına odaklanırken, şu an video, Hikayeler ve özellikle Reels ile kullanıcı etkileşimini artırdı. 2025’te Instagram’da beklenen gelişmeler şunlar:
Gen AI İle Geliştirilmiş Filtreler: Meta, kullanıcıları AI destekli filtrelerle fotoğraf ve video içeriklerini daha yaratıcı hale getirmeye teşvik ediyor. Özellikle, kullanıcıların kendi çektiği içerikleri değiştirebileceği AI filtreleri, kişisel paylaşım ile daha uyumlu olacak.
Ray-Ban Entegrasyonu: Instagram, Meta’nın AR gözlükleriyle entegrasyonu artıracak. Ray-Ban gözlüklerinden içerik paylaşımına yönelik yeni yollar eklenmesi ve bu içeriklerin daha fazla öne çıkması bekleniyor.
AR/VR Kaydı ve Uzamsal Filtreler: Meta, kullanıcıların akışta 3D nesneler oluşturmasını sağlayacak ve AR gözlükleriyle etkileşimli, VR benzeri deneyimler sunacak. Bu, daha sürükleyici deneyimlere geçişin bir parçası olacak.
Threads’teki Siyasi Kısıtlamaların Hafifletilmesi: Meta, Threads uygulamasındaki siyasi içerik kısıtlamalarını hafifletmeyi planlıyor. Özellikle, seçimler sonrası, kullanıcıların güncel tartışmalara erişimini artırmak amacıyla bu tür içeriklere yönelik daha esnek bir yaklaşım benimsemesi bekleniyor.
Instagram, 2025’te AI ve AR/VR teknolojileriyle daha etkileşimli ve sürükleyici bir platform haline gelecek ve Threads’teki politik içerik kısıtlamaları da gevşetilecek.
LinkedIn, profesyonel sosyal ağ olarak kendi yolunda ilerliyor ve 2025’te platformda beklenen gelişmeler şunlar:
Gen AI Araçlarının Azaltılması: LinkedIn, AI destekli özelliklere (gönderi oluşturma, profil iyileştirme önerileri vb.) oldukça yatırım yapmış olsa da, platformun temel amacı kullanıcıların kendi beceri ve deneyimlerini sergilemek. Bu yüzden LinkedIn, AI kullanımını daha az yönlendirici hale getirerek, insan girdilerinin yerine geçmek yerine yardımcı araçlar olarak sunmayı tercih edecek.
Yeni Gen AI Kariyer Yolları: LinkedIn, AI’yi, kullanıcıların eğitim ve profesyonel deneyimlerine dayalı en iyi kariyer yolunu bulmalarında rehberlik etmek için kullanabilir. Bu, LinkedIn’in işe alım sürecindeki mevcut veri ve teknolojiyi daha geniş bir rehber aracı olarak entegre etmesini sağlayacak.
Canlı Etkinliklere Odaklanmak: LinkedIn, video içerik tüketimi artarken, kısa videolar yerine profesyonel web seminerleri ve etkinliklere odaklanacak. Canlı etkinliklerin düzenli olarak yapılması, profesyonellere sektör haberlerini ve güncellemeleri doğrudan sunma fırsatı verecek.
LinkedIn, içerik odaklı olarak daha fazla etkileşimsel değişiklikten uzaklaşarak, daha özgün ve profesyonel odaklı bir yol izlemeyi tercih edecek.
TikTok
TikTok’un 2025 Hedefleri;
Uygulama İçi Alışverişi Geliştirme: Kullanıcıları uygulama içinde alışveriş yapmaya teşvik ederek gelirlerini artırmak. Canlı yayın satışları ve AI destekli avatarlarla düşük maliyetli, yüksek etkileşimli çözümler sunmak.
Mini Program Entegrasyonları: Uygulama içinde yemek siparişi, bilet satın alma gibi işlemleri kolaylaştırarak kullanıcı deneyimini genişletmek.
Video İçi AI Destekli Arama: Video içeriklerinden ürün araması yapmayı kolaylaştırarak alışveriş davranışlarını dönüştürmek.AI destekli arama araçlarıyla hem uygulama içi hem de genel keşfi artırmak.
Genç Kullanıcı Tabanını Monetize Etme: Dijital neslin büyümesiyle, uygulama içi alışverişi doğal bir alışkanlık haline getirmek.
Pazarlamacılar için Çekicilik: Markalar ve reklamcılar için daha fazla ürün kataloğu ve pazarlama fırsatları sunmak.